Wednesday, February 27, 2013

2






        BMW 5Series yang dipandu Azahari bergerak perlahan menuju ke Universiti Malaya. Jarak dari Bangsar dengan Universiti Malaya bukannya jauh sangat akan tetapi kesesakan jalan raya yang semakin teruk menyebabkan masa banyak terbuang. Nasib baik gear otomatik. Kalau tidak....alamatnya lenguh lutut aku, keluhnya. Lagu Amalina berduet dengan Iwan berkumandang melalui CD yang dimainkan. Azahari menggoyang-goyangkan kepalanya perlahan mengikut rentak lagu. 
      "Awak ni nak jadi driver ke atau apa?" tanya Mira dengan kasar menyebabkan anak muda itu tersentak dari goyangannya. 
        "Maaf cik," jawabnya. Namun dalam hatinya menyampah hanya Allah yang tahu. Ini bukan kali pertama dia menegurnya dengan kasar. Nasib baik bapa dia majikan aku kata Azahari dalam hati. Mira tidak seperti bapanya yang tahu menghormati orang lain walaupun dengan orang bawahannya. Mungkin kerana itu Tuan Razif boleh berjaya dalam perniagaannya dengan cepat. 
        " Turn off that CD idiot! Kan awak dah tau orang tak suka lagu-lagu macam tu. Low class," kata Mira menambah benci Azahari terhadapnya.
        "Baik Cik Mira," kata Azahari sambil menutup suis CD kereta BMW yang dipandunya dengan patuh walaupun terpaksa. Nak buat macam mana, ini bukan kereta aku keluh Azahari dalam hati.
        Azahari membelokkan kereta menuju ke pintu masuk Universiti Malaya. Tiada masalah untuk masuk kerana kereta itu ada sticker universiti yang sah. Sudah dua bulan dia menghantar dan mengambil Mira di universiti itu. Kemudian dia terus ke Cheras menghantar Tuan Razif ke pejabatnya. Mira baru di tahun satu dalam bidang perubatan. Bukannya tidak boleh tinggal di asrama, tapi jarak dari rumah agak dekat, jadi bapanya mahu dia tinggal di rumah saja. Menambahkan kerja aku saja bentak Azahari. 

No comments:

Post a Comment